Menu Sluiten

Fotoverslag: de ‘laatstejaars’ op stap in Berlijn!

Zoals afgelopen week beloofd: het fotoverslag van onze reis naar Berlijn! Hoe en wat ik daar deed, en mijn ervaringen met deze stad, kunnen jullie in het vorige artikel lezen. Heb je dit artikel gemist? https://stravelien.wordpress.com/2018/03/17/travel-hoe-was-het-in-berlijn/

Ik dacht dat het wel leuk zou zijn om niet alleen in woorden, maar ook aan de hand van beelden te tonen wat we zoal gezien hebben en jullie op die manier een kijkje te geven in onze eindjaarsreis! Kijk gezellig mee!

Op dag één gingen we eten in een overheerlijk Viëtnamees restaurant op wandelafstand van onze hostel. Iets vroeger dan normaal, want we moesten op tijd op een voorstelling zijn. Het theatergebouw lag tegenover onze hostel, wel zo handig als je net aankomt. Genoten! Onderstaande foto maakte ik vijf minuten voor ons eten er was. Ik riep ‘Stravelien!’ en alle hoofden draaiden deze kant op…

Dag 2. Hotelontbijtjes zijn een feest op zich.

Eén uur later wandelden we door de regen. Met de leukste mensen die ik ken weliswaar!

We liepen door één van de belangrijkste en mooiste monumenten van Berlijn, het Holocaust monument. Indrukwekkend om door te lopen.

foto van Sophie Kemps.

Cafeetjes tussendoor kwamen ook weleens aan bod, als ik nu zo de foto’s terugkijk.

Stravelien in actie! Thomas en ik vol enthousiasme de geschiedenis van het Reichstag aan het uitleggen. 🙂

foto van Mariedo Bekaert.

En een fotootje, voor we verder gingen. Ik denk dat iemand hier niet graag op foto’s staat 🙂

In de loop van de middag bezochten we een museum voor moderne kunsten. Voor we het museum binnenliepen, kregen we nog een korte uitleg van onze leerkrachten.

Eén van de vele kleurrijke plaatjes die aan de muur hing.

foto van Sophie Kemps.

En dat niet alleen tegen de muur, maar zelfs hangend aan koorden! Het was nogal een chaos aan kunsttromingen die in elkaar overgingen, waardoor ik mijn aandacht snel verloor. Er hingen wel heel toffe dingen tussen.

En toen waren we weer buiten! Ik weet niet precies wat er hier gebeurde…Ik denk dat we allebei op hetzelfde moment voor dezelfde muur wilden poseren, dan maar samen op de foto 🙂

Dag 3! Poseren voor de olifant!

foto van Sophie Kemps.

We bezochten een kerkje met een behoorlijk indrukwekkend plafont.

En ik brandde een kaarsje, naar gewoonte, voor iedereen die ik graag zie.

We namen regelmatig de metro om langere afstanden te overbruggen. Deze foto (credtis: Sophie Kemps) is dan wel bewerkt, het staton was op zijn minst gezegd kleurrijk.

foto van Sophie Kemps.

Zaterdag! De stadgids nam ons mee op fietstocht door de straten van de stad! We zijn in totaal drie uur onderweg geweest, inclusief een toiletstop, een koffiestop en vooral heel veel uitleg. Leuk om Berlijn eens vanop de fiets te aanschouwen.

foto van Mariedo Bekaert.

Zo dag dat er dan uit! Met een jas aan was het heel goed te doen die regen weg te denken en me in te beelden dat de zon scheen. 🙂

Even opwarmen in één van de gezelligste plekjes van de stad.

Én een tweede theatervoorstelling te kijken. Gelukkig krijg ik daar nooit genoeg van. Ik was dan ook meteen onder de indruk toen we de zaal binnenkwamen. De foto is een beetje snel getrokken en wazig uitgevallen, we kwamen dan ook letterlijk één minuut voor aanvang binnen, omdat we welgeteld een half uur tijd hadden om naar de MCDonalds aan de overkant van de straat te hollen en onszelf van avondeten te voorzien, maar daarna hebben we er gelukkig van genoten. Zie eens hoe mooi!

Laatste dag in Berlijn! Markt bezoeken. We kregen deze mooie zondag zelfs de zon cadeau!

foto van Sophie Kemps.

Groepsfotoooo van iedereen die erbij was! Kon niet ontbreken in het rijtje.

foto van Mariedo Bekaert.

Naar huis! Tussendoor bezochten we nog in snel tempo een laatste museum (kwestie van nog iets volgens planning te doen..) en dan was het toch echt tijd om een trein naar de luchthaven te nemen. Dat was het alweer. ’s avonds, na een laatste geslaagde dag, vlogen we richting België. Tot ziens, Berlijn!